torstaina, maaliskuuta 27, 2008

Eihän tästä taas mitään tule

Alkaa tuntua jo tässä vaiheessa tuo pääsykokeisiin lukeminen täysin turhalta touhulta. Ei minulle siitä mitään jää mieleen. Pakkohan sitä olisi jaksaa tosissaan opiskella kun en minä muutakaan keksi. Ja halua olisi näyttää etten minä ihan toivoton tapaus ole ja että minähän luen itseni opettajaksi. Mutta siinä vaiheessa kun olen pari riviä lukenut niin ajatukset karkaa ja kun olen sivun puolessa välissä menossa niin en edes tiedä mitä luen. Muutenkin tuntuu niin vaikealta panostaa mihinkään. On se vaikeaa kun ei ihmisellä ole mitään haaveita minkä vuoksi taistella.

Jos jäis vaan gallupille töihin ja elelis köyhyysrajalla yksinään jossain loukossa. Mihin minä edes tarvitsisin hyvää työpaikkaa. En minä haaveile mistään omakotitaloista, autoista ja ulkomaanmatkoista. Perheestä puhumattakaan. Mikä perheen isä minäkin nyt olisin kun en mitään aikaan saisi? Laiska vätys.

Onneksi illalla on sentään Suomi-Viro folkmetal taistelut. En ihan mätäne tänne.

Humppa Soi: Metsatöll: Ma Laulaks Seda Luguda
Humpastalainattua:
"Ma laulaks seda luguda,
mis oli isa enne laulnud."

Elämässäopittua: Oppisinkin jotain!

Iltapäivitys: Pahoittelen tekstin sisältämää itsesäälissä rypemistä. Ei tässä enää tuollaisissa tunnelmissa olla. Joskus täytyy vaan purkaa oloa.

17 kommenttia:

Mimmu kirjoitti...

Tänne kannattaa purkaa asioita. Aina löytyy kuulevia korvia :) Ja toivottavasti auttaa ja helpottaa :)

Wille kirjoitti...

Kyllä se aina auttaa kun pääse vähän asioita pään sisältä purkamaan. Vaikka näin tekstin muodossa. Ja kiva jos kuunnellaan (luetaan)

Anonyymi kirjoitti...

Koeta jaksaa pitää kiinni unelmistasi. Uskon, että onnistut vielä pääsemään opiskelemaan/töihin paikkaan, josta todella pidät.

Valitella saa, mutta ei saa jäädä tuleen makaamaan (sanoi meikäläisen hani). ;D

Ja eiköhän siustakin hyvä perheenisä tule. :)

Wille kirjoitti...

Kiitos.

Anonyymi kirjoitti...

Itsesääli on ihana asia. Mulle ainakin aivan välttämätön osa elämää, vaikka sitä yleisesti kovasti paheksutaankin. Siis kuka minuakin muka säälii, jos en itse? Huikeaa, että joku muukin julki-itsesäälii!

Wille kirjoitti...

Kyllä itseään pitää aina välillä vähän sääliä. Ei kai niin hyvin voi koskaan olla ettei edes vähän pysty säälimään.

Onneksi minulle ilmoitetaan sähköpostiin uusista kommenteista niin ei mene nämä ohi.

maikku kirjoitti...
Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.
Anonyymi kirjoitti...

Se olin minä, eh... Voisi kai sitä opetella tekemään jotain oikein edes joskus eikä kommentoimaan ja heti perään poistamaan.

Kannattaa laittaa siihen sähköposti-ilmoitteluun sellainen säätö, että minun kommenteista ei tule ilmoitusta. Säästyy vähän itsesääliäkin siinä sitten.

Wille kirjoitti...

Vai alkaisinko minä säälimään sitten sinua jos paljon kommentoit näin surkealla blogilla?

Anonyymi kirjoitti...

Niin, toisaalta... Ehkäpä voimme tehdä keskinäisen sopimuksen, että kumpikin säälii pääasiassa vain itseään? Ei sitten mene ikävästi epätasapainoon keskinäisen säälin määrä? Tai vaihtoehtoisesti niin, että kumpikin säälii vain toistaan? Voisi nimittäin olla perin kohtalokasta, jos yht'äkkiä huomaisi, että on säälinyt toista ja se toinenkin on säälinyt vain itseään. Omista sääleistä täytyy pitää huoli!

Sanotaanko täällä jossain, minkä ikäinen olet?

Wille kirjoitti...

Säälitään vain itseämme. Se on helpoin niin. Ja ihaillaan toistemme itsesääli taitoja.

Kyllä iästäni jossain olen kai maininnut mutta ennen kuin paljastan niin koita arvata?

Anonyymi kirjoitti...

Ääääh, ei saa kiusata! Mä olen ehkä maailman huonoin arvioimaan kenenkään ikää. Veikkaan nyt kuitenkin vaikka että 25, ei kai se ainakaan kymmenillä vuosilla pieleen voi mennä ;D

Wille kirjoitti...

Hyvinhän sinä veikkasit. Syksyllä täytän 23. Mieleni tekisi kysyä sinultakin ikää mutta eihän naisilta saa kysyä.

Anonyymi kirjoitti...

No oho, ei tosiaan mennyt (tällä kertaa) ihan täyttä laukkaa metsään.

Saa multa ikää kysyä. Vastaan sitten, jos siltä tuntuu ja sellaisen luvun kuin huvittaa. Arvaa ensin nyt kumminkin sinäkin.

Wille kirjoitti...

Pelkäsinkin että pistät minutkin arvailemaan. Ei saa sitten suuttua jos menee ihan metsään. Aika vähän olen vielä blogiasi lukenut joten sieltäkään ei paljon apuja löydy. Veikkaisin kuitenkin että olet minua vanhempi ehkä sellaisen viisi vuotta. 26 tai 27. Sanotaan siltä väliltä. 26½

Anonyymi kirjoitti...

No enhän mä nyt suutu sentään! Ei tuo pahasti metsään mennyt sullakaan. Kiitos vaan kohteliaisuudesta, vähän nuorensit vanhaa kantturaa. 29 tuli täyteen kuun alussa eli peliaika alkaa käydä vähiin jo.

Wille kirjoitti...

Ainakin heitti oikeaan suuntaan tuo veikkaukseni. Oli ollut noloa jos olisin veikannut yläkanttiin. Nuorihan sinä vielä olet.

generated by sloganizer.net