maanantaina, joulukuuta 03, 2007

On taas joulu kaukana

Kieltämättä taas tuntuu tämän röntgenhoitajanopiskelijan taru siltä ettei se kauan enää kestä. Tentti ei mennyt ihan putkeen. Taaskaan. Alan jo väsymään tähän. Tiedän etten lukenut kuin kerran alueen läpi mutta kun aihekin oli sitä samaa mitä on täällä jo vuoden päivät opiskeltu niin olisihan nyt pitänyt edes jotain osata vastata. Aivan varma hylsy tulossa. Ei uutta minulle. Jos oikein olen laskenut niin olen tässä reilun vuoden aikana 14 kertaa saanut kokeesta arvosanan nolla. Ei paljon naurata.

Tai naurakaa vaan.

No luovuttaa minä ainakin osaan. Kahden luokkalaisen kanssa taas kävimme verta luovuttelemassa ja minä olin ainoa jolta se onnistui. Harmi kun sitä ei voi tehdä ammatikseen.

Nyt väsyttää.

Humppa Soi: Klamydia: Megamarttyyri
Humppa Soi: "Kivittäkää mua!"

Koulussaopittua: Pipareita pitäisi varmaan alkaa joskus tekemään kun kerran piparkakkumuotinkin sain.

28 kommenttia:

Pistaasi kirjoitti...

Opiskelu voi maistua puulta, vaikka siinä menestyisikin. Olen päättänyt vaihtaa alaa, vaikka nykyisestä tulee nelosia ja vitosia. Hyppään tuntemattomaan, mutta on pitkään tuntunut, että niin minun pitää tehdä.
En tiedä oliko tästä letkautuksesta mitään apua, mutta tulipa heitettyä...

Wille kirjoitti...

Ainahan se on kivaa kun kommentoidaan.

Minäkin olen sitä alanvaihtoa pyörittänyt päässäni kunhan vain keksin minne vaihtaisin.

Tärkeintähän se on että itse tekee niin kuin hyväksi näkee.

Mimmu kirjoitti...

Nuori mies, niin voihan ja kannattaakin sitä alaa vaihtaa mikäli tuntuu epäkiinnostavalle tai muuten epäsopivalle nykyinen.

Anonyymi kirjoitti...

Niin, eikö ala nappaa, vai tökkiikö vaan lukeminen? Itse en millään saisi opiskeltua YHTÄÄN MITÄÄN tällä hetkellä. Sulla on kyllä ollut nyt vähän epävireinen ajanjakso takana, toki se vaikuttaa myös opiskeluinnokkuuteen. Kyllä sä vielä nouset. Jos siis haluat. Ja kiinnostaa. Tai sitten voi tosiaan pohtia uusia aluevaltauksia.

PS. Parempi 14 hylsyä kuin 20! ;)

Wille kirjoitti...

Kiitosta vaan Mimmu ja Sirenita. Eiköhän tästä vielä jotenkin eteenpäin päästä. Saa nyt vielä nähdä miten. Eihän tämä ala niin omalta tunnu mutta katsotaan miten se tässä talven ja kevään mittaan lähtee vielä sujumaan.

Anonyymi kirjoitti...

Älä lannistu, pikku viokoja helppo korjata ;) Joo, tiedän ettei sua varmaan naurata kyl, teet katsos uudenvuodenlupauksen että alat opiskelee niihin tentteihin ?! Mun pitäs kans aloittaa ne piparitalkoot, mut jotenki se on vaan ni paljon työläämpää kun torttujen teko ja piapritaikinaa pitää olla aina kaksinkertainen määrä, koska puolet vähintää menee leipomisvaiheessa suuhun ;)

Wille kirjoitti...

Toivotaan että uusi vuosi tuominulle hieman enemmän tuota keskittymistä opiskeluun.

Minä meinaan ensi viikolla kokeilla piparien tekemistä. Tuskin onnistun.

Anonyymi kirjoitti...

Mä kyllästyin totaalisesti tähän nykyiseen alaan 1,5 vuoden opiskelun jälkeen ja lähdin opiskelemaan ihan toisenlaista alaa. Siellä sitä sitten tajus puolen vuoden aikana, että se eka valinta olikin kuitenkin se oikea paikka (tai niin oikea kun tähän mennessä on löytynyt) ja palasin tähän alaan.

Eli eipä siinä ainakaan mitään menetä, jos kokeilee jotain muutakin ja jos jää poissaolovaksi eikä heti eroa niin on sitten helppo palata, jos siltä tuntuu.

Wille kirjoitti...

Paitsi että tätä ei oikein voi kai jatkaa jos tämän keskeyttää. Kyselin opettajaltakin että voiko tätä aloittaa alusta mutta ei kuulemma onnistu. Voi kun tietäisi mitä tekisi.

Anonyymi kirjoitti...

Mutta kai siellä nyt tuosta alempiakin vuosikursseja on..?

Wille kirjoitti...

On on. Sitä minä yritinkin tuossa syksyllä kysellä että olisiko ollut mahdollista aloittaa alusta uusien kanssa. Eipä onnistu.

Anonyymi kirjoitti...

Hmm... Koska kuitenkin sulla on oikeus olla vuosi poissaolevana niin pakkohan se on onnistua sen jälkeen jatkaa :D Ei tiiä...

Wille kirjoitti...

Niin no, en minä oikein tiedä. Ja suoraan sanottuna ei kiinnosta kyllä nyt yhtään koko koulu. Kevääseen asti olen itselleni kuitenkin luvannut vielä yrittää. Keväthaussa vois hakea sitten jonnekin jos siihen mennessä keksisi minne. Toisaalta ei kiinnosta vaihtaakaan kun kertaalleen olen jo senkin tehnyt.

Anonyymi kirjoitti...

Toivottavasti löytyy joku hyvä ratkaisu. Jouluna ei kuitenkaan kannata tommosia miettiä, eiksjuu :)

Wille kirjoitti...

Juu ei. Mietin vaikka kaikkia blogini lukijoita ja erityisesti teitä ahkerimpia kommentoijia.

Mimmu kirjoitti...

Kiva kun lukijoita ja kommentoijia ajattelet, mutta muista sentään kirjoittaa asioista, jotka pyörii mielessä ja on sillä hetkellä tärkeitä. :)

Wille kirjoitti...

No kyllä minä kirjoitankin aina siitä mitä mielessä liikkuu. Tunteista en tosin liikaa täälläkään osaa puhua kun en halua. Tätäkin niin monet tutut lukevat ja vaikkei se niitä haittaisikaan niin itseäni se häiritsisi.

Mimmu kirjoitti...

Sama juttu. Alkuunsa varsinkin mietin, että mitä sitten, jos joku tuttu lukee tätä. Mutta nyt oon aatellu, että entä sitten? Tietääpä ainakin mitä teen ja miltä tuntuu.

Wille kirjoitti...

No tuskin tulen kovin tämän herkemmin tänne kirjoittamaan. Tämä on se omin tyylini.

Mimmu kirjoitti...

Mikä parhaimmalle tuntuu. :)

Annette Sinclair kirjoitti...

Ihan vain uteliaisuudesta kysyn, mutta minkä takia lähdit alunperin opiskelemaan nykyistä alaasi? Ehkä jos saisi jotain takaisin siitä alkuperäisestä motivaatiosta, niin jaksaisit vielä tätä koulua? Nimim. "optimisti-täti"

Sait muuten muisteluhaasteen! Olisi kiva lukea sunkin tohinoista.

Wille kirjoitti...

Senkun tietäisinkin miksi tänne lähdin. Ei minulla tänne mitään hinkua ollut, hain kun en muutakaan keksinyt. Minun ongelmanihan onkin aina ollut se ettei mikään ala oikein tunnu kiinnostavan.

Ja kiitos haasteesta. Kyllä sen jossain välissä tänne kirjoittelen.

Thundercat kirjoitti...

Oot sä kyllä aikamoinen luovuttaja ;D

Thundercat kirjoitti...

Luin tuossa noita kommentteja ja ihmettelin siellä olevaa linjaa että ei muka vois aloittaa alusta? Itse kun olin vielä siinä vanhassa linjassa täällä koulussa ja kun se ei mennyt ihan putkeen niin opettajat itse ehdottivat että aloittaisin alusta tammikuussa olevien kanssa ja olisin kirjoilla virallisesti siinä toisessa luokassa niin kauan että saisin tarpeeks opintopisteitä luokan vaihtamiseen kokonaan, ja niin teinkin. Tosin sekään ei sit ollut vielä hyvä valinta ja vaihdoin uudestaan kesän jälkeen, tällä kertaa hain uudestaan kouluun vaikka olisin kuulemma saanut olla taas virallisesti kirjoilla siihen aiempaan linjaan mutta käydä oikeesti tätä toista linjaa. Hain uudestaan sen takia että homma käy yksinkertaisemmaksi kun ei ole enää kirjoilla vanhaan alaan. Tällä hetkellä vielä tuntuu että en olis parempaa valintaa voinut tehdä, omalta alalta tuntuu vaikka välillä tää opiskelu meinaa minuakin laiskottaa.

Thundercat kirjoitti...

Tein historiaa.. pitkin kommenttini ikinä blogeilla :D

Wille kirjoitti...

Olen otettu että sain kunnian olla uhrina noin pitkälle kommentille. Veikkaisin että nuo riippuu ihan koulusta. Ainakin opettaja sanoi minulle suoraan ettei tätä voi aloittaa alusta.

Thundercat kirjoitti...

Joo niin se varmaankin on. Aika erikoista minusta kyllä ettei saa aloittaa alusta. Saisko edes sitten jos hakis uudestaan?

Wille kirjoitti...

No kyllä kai sitten mutta miksi hakisin uudestaan samaan jos ei edes kiinnosta. Samalla vaivalla hakisin jonnekin muualle.

generated by sloganizer.net