keskiviikkona, heinäkuuta 09, 2008

Hmm...

"Kyllä rikoo on riskillä ruma..." (soittoääni)

Minä: Haloo
Gallup-Wille: Se on Ultimuksen gallupista Wille hyvää iltaa!
Minä: Öö. Iltaa.
Gallup-Wille: Teemme tänään tutkimusta siitä millainen ihminen kirjoittaa näin säälittävää blogia. Oletteko oikea henkilö tähän vastailemaan ja onko teillä hetki aikaa?
Minä: No enköhän minä osaa vastailla kun kerran tätä kirjoittelen ja olen säälittävä kaveri noin muutenkin. Antaa palaa vaan.
Gallup-Wille: No hyvä. Tai ei nyt hyvä mutta kuitenkin. Aloitetaan ihan helpolla kysymyksellä. Kuinka vanha olette?
Minä: 22-vuotias, täytän syksyllä 23.
Gallup-Wille: Voi kun olet nuori. Ammattinne?
Minä: Ai missä olen töissä vai että onko minulla ammattitutkintoa?
Gallup-Wille: No aluksi ihan että mikä ammattitutkinto teillä on? Kyllähän kaikilla tuon ikäisillä jo joku on, tai ainakin kovaa vauhtia tulossa.
Minä: Ei minulla mitään ole, eikä ole kyllä vielä mitään hajua mikä minusta tulee.
Gallup-Wille: Säälittävää. Hyvä. Kai te jossakin koulussa kuitenkin olette.
Minä: No kirjoilla taidan olla vielä röntgenhoitajakoulussa mutta sieltäkin pitäisi erota.
Gallup-Wille: Taisi olla vähän liian vaikeaa noin surkealle se koulu?
Minä: Niin no, se ei vaan ollut se minun juttuni.
Gallup-Wille: Niin tuttu vastaus. Tuon olen kuullut usein. Todellisuus kuitenkin on että olet vain niin surkea. Mutta mennään eteenpäin kysymyksissä. Missä olette sitten töissä tällä hetkellä?
Minä: Suomen Gallupilla.
Gallup-Wille: No ei sinullakaan hyvin mene. Sen tiedän että siellä ei kyllä rikastumaan pääse.
Minä: No ei niin mutta se onkin vain väliaikaista.
Gallup-Wille: Niinhän sinä sanot mutta katsotaan kymmenen vuoden päästä. Et sinä ainakaan parempaa työtä koskaan tule mistään saamaan.
Minä: Hei! Jatkettaisiinko vai haukutaanko lisää minua?
Gallup-Wille: Jatketaan vaan, voihan siinä samalla sitten haukkuakin. Sinulla on varmaan joku kauni, mukava ja ihana nainen elämänkumppanina?
Minä: No ei ole. Olen yksin.
Gallup-Wille: Niin arvelinkin. Eihän sinua nyt kukaan huolisikaan. Paitsi ehkä säälistä.
Minä: Jos mentäis taas asiaan.
Gallup-Wille: Aivan. Seuraavaksi kysyisin vähän tästä blogista. Miksi kirjoitat tätä?
Minä: No se alkoi ihan vitsillä ja nyt sitä vitsiä on jatkunut jo melkein pari vuotta.
Gallup-Wille: Eikö olisi jo aika lopettaa?
Minä: No kyllähän sitäkin välillä miettii mutta toisaalta tätä kautta on tutustunut uusiin ihmisiin ja muutenkin tämä on tuonut edes jotain sisältöä elämääni.
Gallup-Wille: Usko kuitenkin minua. Ei sinua kukaan jäisi kaipaamaan jos lopettaisit. Säälistä ne kaikki tätä lukevat. "Voi kun se nuori kiharapää taas valittaa."
Minä: En halua uskoa tuota. Kyllä niiden on tästä edes vähän tykättävä kun kerran lukevat.
Gallup-Wille: No ihan miten haluat. Eihän se minulle kuulu. Enkä minä keksi edes mitään kysyttävääkään enää.
Minä: Oliko tässä taas mitään järkeä. Tämähän on vain ajan tuhlausta.
Gallup-Wille: No niin onkin. Sitähän tämä elämä muutenkin on. Sitä vaan tapetaan aikaa ennen kuin kuollaan. Tavoitellaan onnellisuutta jota ei täysin voida koskaan saavuttaa. Ja sinä se vasta kauaksi siitä jäätkin.
Minä: Kyllä minäkin sitä onnellisuutta aina hetkittäin koen.
Gallup-Wille: Mutta nopeasti sinä sieltä alas tulet. Ei se kauan kestä. Pessimisti ei pety mutta pessimisti ei myöskään koe onnellisuutta niin usein kuin optimisti. Pessimisti kulkee tasaista tietä. Ilman ylä- ja alamäkiä. Se on sitä kaikkein kurjinta elämää.
Minä: Hmm...
Gallup-Wille: Mutta vielä olisi minulla yksi kysymys jäljellä. Oletko sinä nyt onnellinen?

Tuut-tuut-tuut

Gallup-Wille: Ryökäle löi luurin korvaan.

19 kommenttia:

manninen kirjoitti...

"Jos ei rakkaudesta niin säälistä"

Sulla sentään on tietokone jolla voit syytää itsesäälipaskaa tänne, mulla ei ole edes sitä perkele!

Wille kirjoitti...

Mutta sinä pääsit kouluun... eiku... sinulla on nainen... eiku...
sinulla on työpaikka... eiku...
sinulla on seksikäs kaveri Tampereella... eiku...
Onko tämä vittuilua... eiku...

"Ota minut Vihtoriksi!"

Tiina kirjoitti...

Melko ikävä ihminen tuo Gallup-Wille tuota minää kohtaan!
Älä usko sitä.

Wille kirjoitti...

Sellaisia nuo Willet on. Ikäviä ihmisiä.

Tiina kirjoitti...

Höpö höpö.

Anonyymi kirjoitti...

*repeilee*
Ihanasti kirjoitettu :). Mutta oikeasti voit kyllä olla vähän armeliaampi itsellesi. (Minä paraskin puhumaan joo...)

manninen kirjoitti...

Itseasiassa mulla on seksikäs kaveri Tampereella, ja kun tarkemmin ajattelee niin se on aika mulkku

manninen kirjoitti...

Ei ole edes pakastelokeroa!

Anni kirjoitti...

Ihana :D Repeilen täällä tuolle kirjoitukselle :D

No siis mut onhan paljon positiivistakin! Ekanakin sä oot koukuttanut aika monta tyttöä lukemaan tätä blogia, joten kyllä joku vielä natsaa oikeessa elämässäkin.
Plus sä osaat kirjoittaa hyvin, monetkaan ei osaa mitään asiaa hyvin vaan pelkästään keskinkertaisesti.
Sit totaa... Sulla on asunto! Kavereita, vaikka ne aikapaljon vittuileekin :P

(hui miten positiivista. Syytän kellonaikaa)

Annette Sinclair kirjoitti...

Mahtava soittoääni tuolla gallupoitavalla, ei se läpeensä paha voi siis olla :D

Wille kirjoitti...

Hehkuvainen: Kiva jos tykkäsit kirjoituksesta. Itselleen on joskus vaikea olla armelias mutta kyllä minä sitäkin joskus harrastan.

Manninen: Sitähän otettiin likaiset otteet käyttöön. Ei ole pakastelokeroa ei mutta mites onko sinulla Mikko Alatalon nimmaria?

Anni: Kiitos. Kyllä niitä positiivisia asioitakin löytyy jos jaksaa kaivella. Niin ja onnea sulle asunnon etsimiseen.

Muusikotar: Totta.

Anonyymi kirjoitti...

Kylläpä pisti hymyilyttämään tämä postaus. Tästä blogista tykätään, tiedät sen kyllä.

Annikki kirjoitti...

Haa, sullahan on se telttahaaremi täällä jo valmiiksi. Ja ryhmätreffejä ja vaikka mitä.

(Paitsi mitäs se auttaa, jos lukijat on ikäloppuja täti-ihmisiä, joiden mielestä Viltsu on vaan niin söpö.)

PS. ikäloput täti-ihmiset ovat järjestämässä heinäkuun puolella sitä tyttöjeniltaa. Jospa pääsisit mukaan.

Wille kirjoitti...

Loviisa: Heh. Tämähän oli onnistunut postaus kun niin monen sai hymyilemään.

Annikki: Enää puuttuu se teltta.
(Mutta emmehän me ole ikärasisteja.)
P.S. Tottakai haluan mukaan. En ole koskaan päässyt tyttöjeniltaan.

Anonyymi kirjoitti...

Mikko Alatalo -juttua en ymmärrä, mutta se, että tykkäät Coenin veljesten leffoista pelastaa kaiken! Menetetty maa meni heti lempileffoihini ja muutenkin veljeksillä on kovin mielenkiintoisia pätkiä. Tämä kommentti on hieman irrallaan kirjoituksestasi, mutta ei anneta sen häiritä.

Ina

Wille kirjoitti...

Mistäs tämän Coen-seikan sitten tajusit?

Itse saan kiittää Mannista että aikanaan minut tutustutti herrojen tuotantoon. Nyt löytyy jo itseltänikin Fargo, Big Lebowski, Barton Fink ja Blood Simple. Ja lisää täytyy hommata ehdottomasti. Ainakin tuo Menetetty maa.

Anonyymi kirjoitti...

Hehkun kommenttilaatikosta. Jätin huomioni tänne, jotta löytäisit sen. Fargohan juuri pyörähti taas telkkarista, hieno leffa.

Ina

nona kirjoitti...

Yhtenäkin tyhjänä hetkenä (tapahtui usein) soitin äidilleni virallisella gallupäänellä keksimääni höpönlöpötutkimusta (ero todelliseen litaniaan marginaalisen mitätön). Ihmettelin, että hyvinpä sillä pokka pitää, kun ei sanonut mulle mitään selkeestä kieliposkessa ilkamoinnista. Vedin mukavirallisena löpinät loppuun ja toivottelin hyvät jatkot. Kummastus kasvoi kun se jutteli ihan kuin tavishaastateltava. Soitin seuraavana päivänä ihan vauhkona pomppien, että eikös ollutkin höhlä vitsi? Se ei ollut mua tunnistanut! Oli kuulemma eilisellä soittanut joku "oikein miellyttävänoloinen galluphaastattelija", mutta kohderyhmä ei harmi vaan natsannu. Puhelusta oli kuitenkin jäänyt oikein hyvä mieli. Kiva. Oma äiti ei tunnista, mutta olisin sen mielestä kaikesta huolimatta "oikein miellyttävänoloinen" puhelinääni.

manninen kirjoitti...

Ja näköjään itse otat vielä likaisemmat. Eihän tuota voi pistää paremmaksi mitenkään. Mikon nimmarihan on sama kuin olisi jumalan nimmari.

generated by sloganizer.net